Korduma kippuvad küsimused

Miks ei ole saade veebis vaadatav?

Kõik televisiooni- ja raadiosaated (ka filmid, kontsertide ülekanded, teatrietendused jm) on seotud autoriõigustega, mis kuuluvad nende teoste loojatele. Selleks, et neid saateid näidata televisioonis või kuulata raadios, peab ERR saama autoriõiguste omajatelt vajaliku loa. Kui saade on ERR-i enda toodetud, otsustab saate näitamisega seonduva ERR ise. Teiste tootjate toodetud saadete (nii kodumaiste kui välismaiste tootjate) õiguste omajad aga otsustavad, kas nad annavad õiguse saadet edastada televisioonis või raadios või kaasneb sellega ka õigus edastamiseks internetis. Tavaliselt kaasneb internetis edastamisega ERR-ile kohustus maksta oluliselt suuremat tasu õiguste eest või on õiguste saamise eelduseks väga kulukas tehniline lahendus, mida ERR ei kasuta (keerulisem kopeerimiskaitse, vaataja tuvastamine jne). Seetõttu on võimalik teatud saadete edastamine vaid televisioonis või raadios.

Miks on sisul regioonipiirang (geoblokk)?

Lisaks sellele, et saadete edastamiseks õigusi andvad autoriõiguste omajad (vt selgitus: miks ei ole saade veebis vaadatav) otsustavad, kas nad annavad õiguse saate veebis edastamiseks, saavad nad piirata ka seda, millise riigi territooriumil saadet näidata tohib. Enamiku välismaalt omandatud õigustega saadete puhul on ERR saanud õigused nende saadete näitamiseks ainult Eestis asuvatele vaatajatele. Kasutaja asukoht määratakse tema seadme IP aadressi kaudu. Mitme riigi territooriumile ulatuva näitamisõiguse puhul tuleb maksta olulisemalt suuremaid litsentsitasusid õiguste omajatele või ei ole õiguste omajad ise huvitatud konkreetse saate suhtes territoriaalse piiranguta õiguste andmisest.

Viibin Eestis, kuid mulle kuvatakse teade, et ei saa sisu välismaal vaadata, miks?

Osad teenused takistavad korrektse IP aadressi kindlaks määramist. Näiteks Chrome'i andmemahu säästja ja Opera Free VPN. Veenduge, et need ei oleks sisse lülitatud.

Regioonipiirang toimub IP aadresside alusel, tegemist on iga päev muutuva informatsiooniga ning kahjuks ei jõua kõikide teenuspakkujate muudatused koheselt meieni, palume võtta ühendust sos@err.ee ning edastada sinna oma IP aadress ja selle füüsiline asukoht. Oma IP aadressi on võimalik näha siin

Miks ülekanne ei mängi?

Soovitame proovida järgnevat:

  1. Tühjendada veebilehitseja vahemälu vajutades ja hoides all klahvi Control (crtl) ja vajutades F5, juhend erinevate operatsioonisüsteemide ja lehitsejate jaoks
  2. Tühjendada kõik veebilehitseja ajutised failid
  3. Veenduda et Teie internetiühendus on piisav teenuse tarbimiseks (vähemalt 1 Mbit)
  4. Veenduda et veebilehitseja toetaks küpsiseid ja javascripti

Kui ükski nendest tegevustest ei aita siis palume pöörduda ekirjatsi sos@err.ee, kirjas märkige ära:

  • Interneti lehitseja ja versioon
  • operatsioonisüsteem
  • teenusepakkuja
  • kas on kasutusel tulemüür või turvapakett
  • IP aadress

Miks ei saa kõiki saated järelvaadata või -kuulata?

Saadete järelvaatamine- ja kuulamine on seotud saadete suhtes õigusi omavate autorite seatud piiranguga (vt selgitus: miks ei ole saade veebis vaadatav). Tavaliselt teevad õiguste omajad järelvaatamise- ja kuulamise suhtes piiranguid selleks, et vältida ebaseaduslikku kopeerimist, nõudes kulukaid tehnilisi lahendusi saadet edastavalt tele- või raadiokanalilt või nõudes õiguste eest olulisemalt suuremaid litsentsitasusid, mida tihti rahaliste vahendite nappuse tõttu ei ole võimalik hankida.

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: